فنجانی از قهوه تلخ

یادش بخیر مهران مدیری  حدود 8-9 ماه پیش بود که با مطبوعات مصاحبه میکرد و خبر از تولید مجموعه ای جدید و پخش شدن اون در ایام عید می داد. تا اینکه عید رسید و هرچی کانالها را زیرو رو کردیم، خبری از قهوه تلخ نبود و آخرشم خبری نشد. تا اینکه چند وقت پیش تبلیغات این مجموعه برای عرضه مستقیم به بازار دیده شد.

این مجموعه شامل 90 قسمت است که هر هفته 3 قسمت از آن به وسیله یک بسته به بازار عرضه می شود، قیمت این بسته 2500 تومان است که حتی شما امکان خرید آنلاین این مجموعه را نیز از طریق سایت اختصاصی این مجموعه دارید، این مجموعه در اولین روز عرضه ، 500 هزار نسخه را به فروش رسوند. من هم این مجموعه را گرفتم و شروع به نگاه کردن این مجموعه کردم، البته زیاد اهل سریال نیستم اما این فرق میکنه چون مهران مدیری هست و همیشه کارهای نو انجام میده و سعی میکنه بهترین باشه.

ابتدای سی دی که با صحبت ها و خواهش ها مهران از مردم شروع میشه، که درخواست میکنه کس

ی این سی دی ها را غیر قانونی تهیه نکنه و کپی نکنه، که البته حق داره.

این سریال مثل تقریبا تمام سریالهای دیگه مهران به نظر من خوب شروع نشد و من وقتی که شروع به نگاه کردن کردم، اصلا انتظار دیدن صحنه های ناب این مجموعه را نداشتم، چون  معمولا کارهای مهران مدیری در چند قسمت اول به صورت ضعیف شروع میشه و تقریبا بعد از 5-6 قسمت ، چیزهایی که انتظار دیدنشون رو میکشیدیم رو می بینیم و سریال با کیفیت خوبی پیش میره، البته بعضی از مواقع در اواخر سریال ، این روند دوباره نزولی میشه که البته اینبار فکر کنم به دلیل اینکه فشاری مثل قبل بر روی آثار مهران نیست این اتفاق نیفته و واقعا یک اثر ماندگار داشته باشیم.

من پیشنهاد میکنم این مجموعه را تهیه کنید و نگاه کنید، البته الان که این رو می نویسم، هنوز پک دومش به دستم نرسیده و فقط 3 قسمت نخست را دیدم که امیدوارم از پک دوم به بعد داستان روی روال بیفته و از تمام دقایقش لذت ببریم.

    • meshkat
    • 29 سپتامبر 2010

    سلام. خسته نباشید. به نظر من اگر اون وقت زیادی که قراره برای دیدن سریال 90 قسمتی قهوه ی تلخ بذارید، برای دیدن قلب یخی اختصاص بدید خیلی بهتر باشه. فکر می کنم و تاحدودی اطمینان میدم پشیمان نمی شید. چون یک اثر کاملا جدید و با رویکرد فرهنگی-موضوعی جدید هست!

    البته این فقط یک پیشنهاده برای هرکسی که میخواد زمانی رو برای دیدن یکی از این دو سریال بذاره!

  1. تبلیغات این سریال رو دیدم، اما کنجکاو نشده بودم که ببینمش، اما حالا سعی میکنم یکی دو قسمتش رو ببینم و اگر خوب بود ، حتما ادامه میدم.

    • meshkat
    • 3 اکتبر 2010

    خوب من همین اول بگم که شما دقیقا باید 7 قسمت سریال رو با دقت تمام تماشا کنید.
    وقتی قسمت هفتم رو دیدید تازه سر نخ اصلی ماجراها دستتون میاد.
    یعنی صرف دیدن یکی دو قسمت اصلا نمیتونید تصمیم بگیرید که ببینید یا نه!
    ولی ببینید چون ارزشش رو داره.

    • اوضاع سخت شد که، حالا کی بگرده و وقت خالی برای این کار پیدا کنه.

  2. این قلب یخی به سبک تعدادی از سریالها ساخته شده، و اولش چندتا معما مطرح میکنن و سعی میکنن در طی سریال اونها را حل کنن. اما متاسفانه خیلی از مواقع این روند خوب پیش نمیره، اما سعی میکنم برای این سریال پیش قضاوت نکنم و خوشبینانه ببینمش

    • meshkat
    • 22 اکتبر 2010

    خوب نگفتین نظرتون چی بود؟ روندش خوب بود یانه؟

  3. این هم یکی از سبک های فیلمسازی هست، تا قسمت 8 که فکر کنم فعلا آخرین قسمتی باشه که اومده ، را دیدم، بد نیست و میشه دنبال کرد.
    اما چیزی که از قسمت 2 به بعد به اون شک داشتم و دیگه الان خودشون به طور واضح توی فیلم اعلام کردن اینه که، این سریال در مورد دجال هست و حالا در اداهه میخوان چی نشون بدن رو نمیدونم ، اما اگر می خواید در این مورد بدونید، توصیه میکنم یک مجموعه تقریبا 50 قسمتی به نام Arrival است که هر قسمت اون حدود 10 دقیقه است، در اون به طور کامل در مورد دجال بحث شده. فکر کنم جالب باشه.

    • meshkat
    • 25 اکتبر 2010

    خوب خوبه، خدارا شکر نظرم درست بود، پس دیدین که کلیشه ای نبود.

    دوم : این فیلمی که معرفی کردین اگر هالییودیه..
    نمیخوام بگم من مخالف صد درصدم ولی هالیوود منبع قابل اعتمادی نیست برای این جور موضوعات.. چون در این موارد کاملا عقاید مارو نشونه میرن! مثل فیلم لاست و 24 که با مغلطه میخوان حقیقت رو وارونه نشون بدن!

    ولی قلب یخی رو دنبال کنید حتما( ولی با دید خوب) باور کنید آمریکا و فیلمهاش و هرچیزش فقط یک سروصداست که بهترینه..
    دیگه دورانش تمام شد!

    • خیر ، هالیوودی نیست و چند فیلم ساز مستقل اون رو جمع آوری کردن و فکر میکنم یکیشون هم عرب بود.
      اما فیلم های هالیوود، برای سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرن و معمولا به دید دیگه ای نباید به اونها نگاه کرد

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

