نوشتن یا ننوشتن…

حدود چند هفته پیش یک فکری که همیشه توی ذهنم بود و دوست داشتم اون را انجام بدم دوباره به یادم اومد، البته اینبار خیلی جدیتر از همیشه و با هدف و موضوعی کاملا مشخص.

من دوران دانش آموزی زیاد بچه کتاب خونی نبودم و بیشتر سرم تو کتاب ریاضی بود و تقریبا همیشه نمره ریاضیم مساوی بود با جمع نمرات دیگم توی درس های دیگه و خیلی کم کتاب متفرقه میخوندم، شاید اصلا نمی خوندم ، و بعدش یک مقدار از این مطالعه بین زبان انگلیسی تقسیم شد و تبدیل به دو موضوع شد.

اما بعد از آشناییم با کامپیوتر تقریبا نصف زمانم شد کار با کامپیوتر تا اینکه وارد دانشگاه شدم و کلا مطالعه من شد در زمینه کامپیوتر، می تونم بگم بعضی از ماه ها دو یا سه کتاب مطالعه میکردم.

اما خیلی زود به یک حقیقت تلخ و بد و … رسیدم و اون این بود که کتابهای رشته کامپیوتر 98% ترجمه هستم و 50% ترجمه ها به صورت وحشتناک ترجمه شدن، مثلا یک بنده خدایی که مثلا مهندسی کامپیوتر دارن تقریبا در هر شاخه ای از کامپیوتر یک کتاب دارن، البته بهتر بگم ترجمه کردن، اگه خیلی دقیق تر بگم خانومشون ترجمه کردن ( خانونمش لیسانس زبان داره) و فقط این مهندس کتاب آشپزی تالیف نکرده که فکر کنم با حمتی که خانومش داره از این روزها اون هم منتشر میشه.   حالا اسمش بماند، بگم 90 درصد شما میشناسیدش.

بعد از اینکه با این اوضاع روبرو شدم شروع به مطالعه با همان زبان اصلی کردم و خیلی مطالب را بهتر متوجه شدم و راحت ادامه دادم. تا اینکه چند وقت پیش به این فکر افتادم که یک کتاب بنویسم، کتاب در زمینه ای که تقریبا 1 ساله دارم رو اون موضوع و شاخه هاش کار میکنم تقریبا 6 تا کتاب توی اون زمینه به زبان اصلی خوندم و بالای پنجاه ساعت فیلم آموزشی دیدم. الان احساس میکنم یک چیزهایی در این زمینه میدونم، البته میگم یک چیزایی و نیاز به مطالعه بیشتر دارم، اما تصمیم گرفتم درادامه از مطالبم نکته برداری کنم و اگر بشه بعد از امتحان ارشد که سرم خلوت تر میشه اون رو جمعو جور کنم و سپس منتشر کنم که فکر کنم برای عید ، عیدی خوبی باشه.

فقط امیدوارم خدا بخواد و بشه.

    • ریاحی پور
    • 3 اوت 2010

    واقعا امیدوارم همونطور که گفتید بدون مشکل به هدفهای بزرگتون برسید.
    من شخصا تا حالا این موفقیت ها رو تجربه نکردم.یعنی تابحال اینقدر سرعت نگرفتم ولی از اینکه می بینم کسی اینطور به سوی خواسته هاش با جدیت قدم بر میداره واقعا به وجد میام.

    انشاالله خداوند همیشه پشتیبان شما باشه.

  1. شما لطف دارید، از خواستن تا انجام دادن مسیر طولانی وجود نداره، فقط کافیه بخواید.

  2. واقعا غبطه میخورم به این همه همت و پشتکار.
    موفق باشید

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

